Pohankové lívanečky

Pohankové lívanečky

Vyměnila jsem klasickou pšeničnou mouku za pohankovou a chutná tak nějak víc oříškově. Navíc obsahuje rutin, který pomáhá udržovat pevnost cévní stěny.

Krůtí kung pao

Krůtí kung pao

Asijská klasika po Česku. Dávám do ní dostatek zeleniny, čím víc tím líp. Oběd mi tak hradí minimálně jednu porci zeleniny z 5 denních porcí.

Švestkovo meruňkový crumble

Švestkovo-meruňkový crumble

Proč si začínající podzim nezpříjemnit dobrotou ze sezonního ovoce. Pokud si crumble dáte s mléčným výrobkem, máte plnohodnotnou svačinku.

Tvarohový řez se lněným semínkem

Tvarohový řez se lněným semínkem

Tento nutričně našlápnutý řez se hodí jak k snídani, tak třeba na svačinu. Lněná semínka a chia semínka jsou plná omega 3 mastných kyselin, která mají velmi pozitivní vliv v prevenci různých onemocnění a posilují funkci mozku.

Ovesná kaše

Ovesná kaše

O vesné vločky Vám dodají energii na celé dopoledne. Obsahují spoustu vlákniny, vitaminy skupiny B a také takzvané betaglukany, jejichž konzumace v určité dávce přispívá ke snižování cholesterolu v krvi.

Kaši můžete dělat na sto způsobů a vždy jím něčím oživit (semínka, oříšky, kustovnice, skořice, kakao, ovoce).

Bramborový salát

Bramborový salát s avokádem

Brambory jsou v našich podmínkách základem jídelníčku. Jsou výborným zdrojem vitaminu C a vlákniny. Avokádo oproti tomu obsahuje velké množství zdravých rostlinných tuků.
Tato odlehčená verze bramborového salátu s avokádem Vám bude prostě chutnat.

Makovník

Makovník

Mák je neuvěřitelně bohatý na vápník, který je nepostradatelný například pro kosti. Je také zdroj manganu, hořčíku, fosforu, vitaminu E a vitaminů skupiny B. Obsahuje nezanedbatelné množství bílkovin a zdravých rostlinných tuků.
Udělejte si nutričně hodnotný makovník, plný bílkovin a vlákniny, zasytí Vás na dlouhou dobu.

Fazolové brownies

Fazolové brownies

Fazolové brownie Vás zasytí díky velkému obsahu bílkovin a vlákniny. Nemusíte mít obavu z chuti fazolí, chutnají totiž spíš jako oříšky. Tento skvělý dezert si můžete vychutnat jako zdravou svačinku a nemusíte se bát ho nabídnout návštěvě.